Garantie

Bij aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Hoe lang u recht heeft op een wettelijke garantie hangt af van het product en het gebruik daarvan.

 

Product is kapot, incompleet of beschadigd ontvangen

Hoewel wij de grootst mogelijke zorg besteden aan het verpakken en verzenden van bestellingen kan het voorkomen dat een product ondeugdelijk aan u is geleverd. Dit kan zowel een (technisch) defect zijn als een beschadiging aan de buiten van het product. Als een product ondeugdelijk aan u is geleverd streven wij ernaar om zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op te sturen of u het betaalde bedrag te retourneren. 

De verzendkosten voor het retourneren van het ondeugdelijke product zullen wij aan u vergoeden. 

 

Product werkt niet (meer) of niet naar behoren

Als een product niet (meer) of niet naar behoren werkt en/of niet voldoet aan hetgeen u redelijkerwijs van het product mag verwachten, heeft u recht op gratis reparatie, een vervangend product of teruggave van uw geld, tenzij u zelf schuld heeft aan het probleem dat is ontstaan met het ontvangen product. In het geval dat het probleem met het product is ontstaan door eigen schuld, door bijvoorbeeld gebrekkig onderhoud of door onjuist gebruik, of door het product te gebruiken anders waarvoor voorgeschreven, vervalt enige vorm van aanspraak op garantie dan wel enige aansprakelijkheid op schade die is ontstaan door of als gevolg van het gebruik van het product. 

Wanneer bij normaal gebruik problemen met het product in verloop van tijd ontstaan, simpelweg door bijvoorbeeld slijtage, vervalt tevens enige vorm van aanspraak op garantie dan wel enige aansprakelijkheid op schade die is ontstaan door of als gevolg van het gebruik van het product.

De verzendkosten voor het retourneren van het product zullen wij aan u vergoeden, zolang het probleem met het product buiten uw schuld is ontstaan en u niet redelijkerwijs van het product had mogen verwachten. 

 

Retourneren van producten onder garantie

Als u een ondeugdelijk product heeft ontvangen of een product werkt niet meer naar behoren, neem dan onder vermelding van uw bestelnummer contact op via mail adres webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17. U kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. Probeer bij het melden zo nauwkeurig mogelijk een omschrijving te geven van de situatie. Berichten die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.